Pages

Thursday, 29 September 2016

'MENANGKAH CINTA?' DITULIS OLEH PENULIS LIRIK DI PINTU SYURGA

'MENANGKAH CINTA?' DITULIS OLEH PENULIS LIRIK DI PINTU SYURGA



Ini adalah cubaan pertama wartawan Iman Imran dalam bidang penulisan novel. Lagu Di Pintu Syurga yang ditulis beliau mendapat tempat ke tiga dalam Anugerah Juara Lagu ke 29. 

Novel Menangkah Cinta menurutnya tercetus dari pengalaman beliau dalam bidang kewartawanan selama lebih 20 tahun. Kisah sensasi cinta artis tempatan menjadi modal beliau untuk dijadikan sebuah fiksyen yang menarik.


sumber: mStar


Sebagai orang baru dalam bidang penulisan novel, beliau mengaku ada membuat rujukan dengan beberapa penulis tanah air antaranya Damya Hannah. 

Secara jujurnya, sebagai penulis baru dalam bidang penulisan novel, saya akui ada buat rujukan dengan beberapa penulis lain antaranya Damya Hannah.


Mereka banyak membantu dan Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar dan terhasilkan impian saya untuk menghasilkan novel Menangkah Cinta, -Iman Imran *sumber astro gempak.

Novel Menangkah Cinta mungkin akan dijadikan drama namun ia masih dalam perbincangan, menurutnya lagi.




Pada mulanya PSS terperasan ada poster seperti di atas di ruang status Facebook Dj ND. PSS pun berbesar hati untuk mendengar sesi temubual itu memlalui radio online KLfm. Dari sesi temu bual inilah PSS tahu kewujudan novel Menangkah Cinta.

Dari mula sampai habis PSS dengar. Banyak maklumat berfaedah yang disalurkan melalui sesi temu bual itu. PSS tidak boleh lupakan lakonan Imran Imran dalam sebuah drama bertajuk Donut. Sangat mencuit hati. Seterusnya kejayaan beliau mencipta lirik lagu Di Pintu Syurga. 



Anda boleh mengikuti twitter Iman Imran atau nama sebenar beliau Rudy Imran Shamsudin di sini






No comments: