Pages

Monday, 21 April 2014

PSS OMG! : PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2014 KEMBALI LAGI

PSS OMG! : PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR 2014 KEMBALI LAGI



Oh Mesti Gempak! (OMG!). Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2014 (PBAKL) kembali lagi. Sebuah acara yang menghimpunkan para karyawan novel, penerbit buku dan semestinya berhimpunnya ribuan pencinta dan pentaksub buku.

Pesta akan diadakan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC). Tarikh 24 April sehingga 4 Mei 2014. Ada dua hari lagi sebelum ia dilancarkan.

Risikan PSS mendapati apa yang menariknya kali ini, ada syarikat penerbitan akan tampil dengan gaya kostum superhero. Kostum ini akan digayakan oleh para penulis mereka. Selain itu juga pelbagai barangan comel disediakan untuk para pengunjung. Syarikat Blink Book menyediakan Game Card kepada pembaca yang bertemu dengan para penulisnya. Ia satu lagi keunikkan pesta buku kali ini.
Game Card yang bakal diberikan kepada pembaca yang bertemu muka dengan penulis

PSS lihat ada ramai juga penulis sibuk menghasilkan sendiri barangan comel dengan begitu kreatif sekali. Ia pasti memberikan nilai sentimental kepada peminat mereka yang akan hadir di pesta buku nanti.

Agak-agaknya gerai syarikat jualan manakah yang akan menang kali ini sebagai johan gerai terbaik kali ini? Untuk makluman pembaca PSS semua, Gerai syarikat penerbitan Blink Book telah memenangi johan gerai terbaik tiga kali berturut-turut. Tahun lepas, Ain Maisarah merupakan satu-satunya penulis yang mempunyai gerai jualan sendiri dengan dekorasi yang tersendiri. Gerai diberi nama Kedai Pink Ain Maisarah. Penulis lain biasanya akan bernaung di bawah satu gerai syarikat penerbitan mereka.

Selain itu anda juga andai bernasib baik berpeluang berjumpa dengan beberapa penulis yang PSS boleh senaraikan dalam kategori penulis cantik dan tampan. Antaranya.

Liyana Zahim

Saidee Nor Azam

Hasif Hamsyari

Laila Kamilia

Ramai lagi yang cun cun sebenarnya hahaha.... Sebenarnya PSS terpana dengan kejelitaan penulis Laila Kamilia setelah bersolek hehehe. Gurau-gurau sahaja dari PSS.



No comments: