Pages

Tuesday, 9 October 2012

IZAN ALI TIDAK GENTAR



Pemilik nama Izan Ali atau nama penuhnya Izan Jama Idah Binti Ejar Ali tidak gentar untuk melakukan sesuatu yang baru. Penulis yang bernaung di bawah label penerbitan One Nusantara ini sudah mengeluarkan sebuah buku audio yang bertajuk CD Buku bunga-bunga.

Kos untuk semua penghasilan buku audio ini adalah ribu ringgit. Ditanya adakah beliau sedar akan risiko kos besar untuk menghasilkan CD sedangkan beliau masih baru dalam arena penulisan. Ini jawapan beliau.

"ya.. saya tidak kisah tentang kos sangat asalkan saya dapat berkongsi karya saya.
Risiko memang ada.
Tambahan pula penulis yang kurang dikenali macam saya, lagilah besar risikonya.
Tapi saya mahu buat juga"



Buku  audio jarang dihasilkan oleh penulis-penulis di Malaysia. Jadi apa yang membuatkan izan begitu yakin untuk menghasilkan buku audio buku bunga-bunga? Ini komen beliau.
 
"saya yakin sebab buku audio belum pernah lagi dihasilkan di Malaysia. Jadi saya mahu mencuba sesuatu yang baru.
Di samping itu saya mahu berkongsi karya saya dengan OKU
Saya fikir, orang-orang buta juga teringin mahu tahu isi novel-novel yang dibaca oleh orang-orang normal.

Adakah izan tidak serik untuk menghasilkan buku audio?

"Kalau ada duit, semua boleh jadi" katanya mengakhiri perbualan."

Blog beliau  http://xizanalix.blogspot.com/

No comments: